درآمدی بر نشریات دانشجویی
هنر نوشتن در نشریات دانشجویی و حرفه ای

 

 
 
                                               
امروزه ایجاد بسترهای مناسب جهت رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ، ايجاد روحيه  خود باوری ، اعتماد بنفس و نشاط و پویایی در میان جوانان این مرز و بوم به امید اعتلاي فرهنگ فاخر اسلامی ایرانی آرزوی  تک تک افراد پایبند به مولفه های هویت دینی و ملی ماست . در این راستا دانشگاه رسالت  عظیمی بر دوش دارد و نقش بسزایی ایفا می کند. براین اساس متولیان امور فرهنگی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با نقش آفرینی  خود در این امور از طریق حمایت از ظرفیت های قابل اتکا جوانان فرهیخته کشور در اموری چون انجمن های علمی دانشجویی ، کانون های فرهنگی وهنری، فعالیت های دینی و قرآنی و نشریات دانشجویی و ... با کاشتن بذری برای فرهنگ این کهن مرز و بوم درخت تناوری را پرورش خواهند داد که ثمره و میوه آن به کام مردمان نجیب و فکور ایران اسلامی طعم شیرین خود را خواهد داشت و الگوی اسلامی ایرانی را به جامعه جهانی پویاتر از گذشته عرضه خواهد کرد.
 یکی از عرصه های مهم و آینده ساز این رویکرد در دانشگاهها رقم می خورد که همانا نشریات و مطبوعات دانشجویی است .نشريات دانشجويي حاصل تکاپو های فکری و علمی دانشجویان علاقه مندی است که قلبشان برای پیشرفت و ترقی مملکت خود می تپد . در این میان نشریات دانشجویی با تاثیرگذاری خود بر فضای فکری ، فرهنگی دانشجویان و آحاد جامعه گاه با ضعف ها و آسیب های گوناگون مواجه اند که با عنایت به رشد کمی آنها در دهه های اخیر لزوم توجه به شرایط کیفی آنها را ضروری جلوه می نماید.
به نظر نگارنده و با عنایت به فعالیت چند ساله در این حوزه آسیب های متعدد و گوناگونی را در این زمینه می توان برشمرد که از مهمترین این آسیب ها در حوزه نیروهای انسانی است كه با برنامه ریزی منسجم برای دو حیطه کارکنان شاغل در این حوزه و دانشجویان ، می توان از بسیاری از این آسیب های بکاهیم .
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:امام زمان (عج), توسط مهدی امید |

 

 
جمعه که میشود تمام بی نهایت زمین برای من به قدر یک وجب به انتها می رسد.
اینجا هوا هوای دلگرفتگیست، هوا هوای انتظار، هوا هوای بی کسیست.
غروب که می شود تنها تو را صدا می زنم ای ناجی نجیب نجواهای تنهایی من.
بیا که چشم انتظار، غریبه وار، غریب تر از تمام پرستوهای مهاجر در پی تو هستم.
بیا که این جمعه با تمام وجود ندبه ی ظهور خوانده ام.
بیا به حرمت یگانه یاس مصطفی که از فشار ظلم های ناگوار خمیده شد، کبود شد، شکست.
بیا به حرمت یگانه مرد روزگار که زیر بار زهر تلخ بی کسی قد خم نکرد.
بیا به حرمت تمام لاله های دل سوخته ی دشت کربلا که زیر جور تازیانه های ناکسان پرپر شد.
بیا، بیا به زخم این دلم تو مرهمی بزار.
بیا برای تک تک ستاره های سرزمین عاشقی، تو از پس تمام این ظواهر پر از دروغ برای من نشانه ای ز نور باش.
بیا به حرمت خودت که از تمام این حرفها پری، بیا. 
خدیجه منصوری.
 
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:دعوت به همکاری , توسط مهدی امید |

 

 
اداره نشریات دانشجویی مدیریت فرهنگی دانشگاه لرستان مکانی برای ایجاد روحیه نشاط ، پویایی ، خلاقیت و اعتماد بنفس در دانشجویان
دانشجویان عزیز می توانند با حضور در اداره نشریات در فعالیت های زیر شرکت نمایند :
حضور در کارگاه های آموزشی روزنامه نگاری و نشریاتی ( مکتوب و مجازی )
اخذ مجوز انتشار نشریات دانشجویی
تمرین و ممارست در جهت نگارش مطالب و مقالات علمی ، فرهنگی ، مذهبی و...
بهره مندی از مزایای فعالیت های علمی و فرهنگی از جمله کسب رتبه در جشنواره های مختلف دانشجویی منطقه ای و سراسری
حضور در رسانه های محلی و سراسری و ادامه فعالیت رسانه ای
افتخارات نشریات دانشگاه لرستان :
کسب رتبه های برتر در جشنواره های نشریات دانشجویی به تعداد 22 رتبه برتر و شایسته تقدیر
کسب رتبه برتر در جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها
آدرس : دانشگاه لرستان ، دانشکده فنی و مهندسی ، اداره کل امور فرهنگی تلفکس 6200113- 0661
 
 
 
 
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:مجوز , نشریه , دانشگاه لرستان , توسط مهدی امید |

 

دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه لرستان از صدور مجوز 4 نشریه جدید در دانشگاه لرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان حامین احمدی با اعلام این خبر افزود : در جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه با انتشار نشریه « دانشگاه حکمت بنیان»  مربوط به انجمن علمی فلسفه و کلام دانشگاه ، نشریه مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان ، جامعه اسلامی دانشجویان ، «بهاء» نشریه مستقل دانشجویی با موضوع فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی موافقت شد .
شایان ذکراست در خصوص نام های پیشنهادی نشریه مرکز علوم اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان مقرر شد در جلسه بعدی تصمیم گیری شود .

 

مسئول اداره نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: نظر به لزوم مقابله با هژمونی رسانه ای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گسترش فعالیت های دانشجویان و مطبوعات دانشجویی در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.
مهدی امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان افزود: جنگ نرم دشمنان و هجوم آنان بسوی جوانان این مرز و بوم در جهت تهی کردن نظام از جوانان پویا ، معتقد و حساس به مسائل کشور می طلبد ما برای این قشر اثر گذار برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و با کادر سازی برای نظام، دانشجویانی فعال و پر نشاط تربیت کنیم تا توطئه های دشمنان را بی اثر کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از راههای عقیم نمودن فعالیت های دشمن بهره گیری از نشریات دانشجویی به عنوان ابزاری متعالی در این مسیر است که تا کنون در فضای مکتوب نقش خود را ایفا نموده است . اما لزوم حضور جدی، مؤثر وپرشمار در فضای مجازی و حمایت های عملی از آن ضرورت فعلی وتاریخی دست اندر کاران این حوزه است.
امید تأکید کرد: امروز ناگزیریم در حرکت در این مسیر از فن آوری پیشرفته و نوآوری های خلاقانه ومسئولانه بهره بگیریم. نشریات دانشجویی به عنوان نشریاتی قابل اعتنا در سطح کشور از ظرفیت خوبی جهت پایان دادن به انحصار رسانه ای غرب برخوردارند و امید می رود با مخاطب سازی در میان دانشگاههای کشور ، هجمه رسانه های یکسو نگر را بشکنند.
مسئول اداره نشریات دانشگاه لرستان اظهار داشت : نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان فعالیت خود را با اخذ آموزش های لازم و حضور در کارگاههای آموزشی در عرصه مجازی آغاز نموده اند و در تلاشند با مهندسی فرهنگی در این زمینه هر چه بیشتر از فضای الکترونیکی بهره ببرند و بر تعداد خود در این فضا بیافزایند .
امید در پایان گفت : هم اکنون کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه به عنوان اتاق فکر نشریات ، فعالیت منسجمی را در راستای حضور در این فضا را آغاز کرده است و در آینده حمایت خود را در این راستا افزایش خواهد داد .
شایان ذکراست هم اکنون فعالیت های خوبی در جهت الکترونیکی کردن نشریات و سایر فعالیت های فرهنگی دانشگاه لرستان انجام شده است که در مقایسه با سال های گذشته روند رو به رشدی را نشان می دهد.

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.