درآمدی بر نشریات دانشجویی
هنر نوشتن در نشریات دانشجویی و حرفه ای
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, توسط مهدی امید |

 

 
 
 
1-برگزاری منظم جلسات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه
2-برگزاري انتخابات نمايندگان مديران مسئول نشريات دانشجويي
3-برگزاری منظم و مداوم کارگاههای آموزشی نشریات دانشجویی در طول سال 
4-برگزاري همايش دست اندركاران انتشارات نشريات دانشجويي با حضور مسئولان دانشگاه
5-انتشارمنظم نشریات دانشجویی و دانشگاهی
6- تقویت کتابخانه تخصصی نشریات دانشجویی دانشگاه
7-پي گيري تقويت و تجهيز خانه نشريات دانشجويي اداره كل امور فرهنگي
8-نظارت بر انتشار نشريات دانشجويي دانشگاه با تاكيد بر رعايت شيوه نامه مصوب كميته ناظر بر نشريات دانشگاه
9-تكميل آرشيو نشريات دانشجويي دانشگاه
10- حمایت لازم از نشریات الکترونیکی
11- برنامه ريزي در جهت حضور با نشاط نشريات دانشجويي دانشگاه در نمایشگاهها و جشنواره های سراسري نشريات دانشجويي
12- برگزاري جلسات نقد نشريات دانشجويي
13 برگزاری منظم جلسات توجیهی آموزشی دست اندرکاران نشریات دانشحویی
14- بهره گیری از دانشجویان توانمند دانشگاه در عرصه گرافیک و نشریات
15 تعامل مثبت و دوسویه با اصحاب رسانه و معرفی نخبگان نشریات دانشجویی جهت تداوم فعالیت خود در رسانه های محلی و سراسری

 

بیش از 100 اثر از نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان در قالب های خبر ، مصاحبه ، گزارش ، طنز ، تیتر ، مقاله ، سرمقاله ، صفحه آرایی به نوزدهمین جشنواره بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها ارسال شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه لرستان، مسئول اداره نشریات دانشگاه لرستان با اعلام این خبر افزود : نشریات دانشجویی منتشر شده در سال 90 دانشگاه در موضوعات علمی ، تخصصی ، فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی ، اجتماعی ، طنز و ... در این جشنواره شرکت می کنند.
مهدی امید گفت : در جشنواره هجدهم نشریات دانشجویی دانشگاه 2 رتبه برتر را در بخش مقاله به خود اختصاص دادند و در نمایشگاه نوزدهم نیز غرفه نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان موفق شد  عنوان غرفه برتر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاریها را به خود اختصاص دهد.
امید تاکید کرد : نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان از سال 1386 روند رو به رشد خود را آغاز نمودند و از آن سال تا سال 91 موفق به کسب 22 رتبه برتر جشنواره های مختلف سراسری و منطقه ای شدند . این در حالی است که تا سال 1386 دانشگاه لرستان هیچ رتبه ای در سطح دانشگاههای کشور نداشت .
وی افزود: با تلاش تمامی دست اندرکاران ، دانشجویان و مسئولان دلسوز دانشگاه موجبات جذب و معرفی تعداد زیادی از دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشگاه به جامعه مطبوعاتی و حرفه ای کشور مهیا شده است و هم اکنون مطبوعات کشوری و استانی به محلی برای ادامه فعالیت مطبوعاتی دانشجویان دانشگاه لرستان به حساب می آیند و اشتغال زایی خوبی در این زمینه صورت گرفته است .
امید در پایان گفت : هم اکنون بیش از 45 نشریه دانشجویی فعال در بخش های علمی ، تخصصی ، سیاسی ، مذهبی ، عقیدتی ، فرهنگی ، طنز ، ورزشی ، خبری و ... در دانشگاه لرستان فعالیت دارند و با برگزاری کارگاههای آموزشی روزنامه نگاری در اداره نشریات دانشگاه روند رو به رشدی را در این عرصه شاهدیم .
 
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:دانشگاه لرستان , 147 رشته , توسط مهدی امید |

دانشگاه لرستان در سال 1372 با تغییر نام از مجتمع آموزش عالی لرستان در دامنه زیبای قلعه فلک الافلاک فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و همزمان در منطقه کمالوند خرم آباد ( کیلومتر 5 جاده خرم آباد تهران ) طرح جامع آن مراحل ساخت خود را طی می نمود که همکنون بجز دانشکده کشاورزی ( واقع در کیلومتر 12 جاده خرم آباد پلدختر )  دانشکده علوم پایه ،دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، دانشکده فنی و مهندسی ، دانشکده دامپزشکی و دانشکده اقتصاد و علوم اداری در محل دانشگاه لرستان ( کمالوند ) قرار دارند. به تازگی 4 دانشگاه اقماری وابسته به دانشگاه لرستان در شهرهای الشتر ، نور آباد ، کوهدشت و پلدختر ایجاد شده است  . این دانشگاه بابیش از 147 رشته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و جمعیتی دانشجویی بیش از 10 هزار نفر به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد .

ریاست دانشگاه لرستان بر عهده دکتر حسن زمانیان دارای مدرک دکترای زمین شناسی می باشد .  
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:لرستان , مکان های تاریخی مذهبی , آبشارها , توسط مهدی امید |

 

 
لرستان سرزمینی است کوهستانی ، که با وسعتی نزدیک به سی هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران و در محدوده میانی سلسله جبال زاگرس واقع شده است . این استان از شمال به استان مرکزی و استان همدان ، از جنوب به استان خوزستان و چهار محال و بختیاری ، از شرق به استان اصفهان و از غرب به استان های کرمانشاه و ایلام محدود است.
مهمترین رشته کوه ها :
«اشترانکوه » با ارتفاع 4150 متر در مسیر شهرستانهای درود ، ازنا و الیگودرز .
«گرین » 3924 متر که محدوده شهرستانهای بروجرد و اشترینان و شهرستانهای الشتر و دلفان را از هم جدا می سازد .
« هشتاد پهلو » با ارتفاع 2991 متر بخش پاپی و در جنوب خرم آباد واقع است .
« سفیدکوه » به عنوان مهمترین رشته کوه زاگرس میانی با ارتفاع 2931 متر .
و کوههای سرسبز دیگر از جمله : تخت کلا ، قالی کوه ، مهراب کوه و سرکشتی در شمال و مپل ، هنجس ، همیان، چنگری و مهله در جنوب از دیگر کوههای مهم استان به حساب می آیند .
سرزمین لرستان جمعیتی حدود یک میلیون نفر را در دامن خود می پروراند ، این جمعیت در 9 شهر خرم آباد ، بروجرد ، الیگودرز ، الشتر ،کوهدشت ، نوراباد ، پلدختر ، ازنا و درود و 25 بخش و 81 دهستان استقرار یافته اند . گویش مردم لرستان بیشتر لری ، لری بختیاری و لکی است.  
مفرغ کاری لرستان
پژوهشگران دست آفریده های هنرمندانه و ارزشمندی را که تنوع موضوعات نقشی و ظرافت تحسین انگیز و نشانه خلاقیت و ابتکار عمل و چیره دستی دست افزارسازان زاگرس است که مدت ها تحت عتوان مفرغهای لرستان در بوته شناسایی و بررسی قرارگرفته در کانون توجه قرار داده اند . این شاهکارهای هنری اعجاب انگیز یادگار قومی دامدار و کشاورز و سوارکار و جنگ آور است که « کاسی » نامیده شده اند.
 
آثار تاریخی و زیارتی
-      قلعه فلک الافلاک
-      غار کلما کره در پلدختر
-      غار کوگان در خرم آباد
-      معبد مهری باواس ( بابا عباس ) در خرم آباد
-      قلعه کوهزاد در کوهدشت
-      معبد سرخ دم لری در کوهدشت
-      گرداب سنگی ( گردوبردینه ) در خرم آباد
-      پل ئدختر در پلدختر
-      پل گاومیشان در پلدختر
-      پل شاپوری ( پیل اشکسه ) در خرم آباد
-      مناره آجری در خرم آباد
-      سنگ نوشته در خرم آباد
-      امام زاده قاسم در ازنا
-      گنبد بابابزرگ در نورآباد
-      مسجد جامع بروجرد
-      امامزاده جعفر بروجرد
-      تنگه شیرز در کوهدشت
قلعه فلک الافلاک
بنای تاریخی فلک الاافلاک در مرکز شهر خرم آباد برروی تپه باستانی و مرتفع ساخته شده است . در دامنه شمالی این تپه که بنای هشت برجی قلعه فلک الافلاک بر فراز آن قرار گرفته ، چشمه پرآبی جاریست که گلستان نام دارد . این دژ به سبب سابقه طولانی در متون تاریخی با نام های گوناگون نظیر دربز ، شاپور خواست ، قلعه خرم آباد نامیده می شده است .
 این باروی دو لایه دارای دوازده برج بوده و به اعتبار وجود آن ، عامه هنوز هم قلعه فلک الافلاک را دوازده برجی می نامند .
مساحت این قلعه 5300 متر مربع است و فضای داخلی آن با ایجاد دو صحن نسبتا بزرگ و تالارها و اطاقها و راهروهای رابط حول محور این دو صحن آراسته شده است .
این اثر تاریخی نگین آسا ، که مظهر صلابت و شکوه فرهنگ مردمان و تاریخ پر فراز و نشیب سرزمین زاگرس میانی است به شماره 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و عنوان موزه فلک الا فلاک را بخود اختصاص داده است .
آبشارهای معروف لرستان
-      آبشار بیشه درود
-      آبشار افرینه پلدختر
-      آبشار تله زنگ ( شوی )
-      آبشار وارک خرم آباد
-      آبشار نوژیان خرم آباد

آبشار گریت ( هفت چشمه ) و نگین اشترانکوه دریاچه گهر درود .

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 دی 1391برچسب:آسیب های مغزی, توسط مهدی امید |

 

1-      نخوردن صبحانه: کسانی که صبحانه نمی خورند؛ قند خونشان به سطح پایین تری افت می کند. این امر باعث عدم تأمین مناسب مواد غذایی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می شود.
2-      پرخوری : این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره ی رگ های مغز) شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می شود.
3-      مصرف دخانیات : این امر باعث کوچک شدن مغز و منجر به آلزایمر می شود.
4-      استفاده ی زیاد قند و شکر: جذب پروتئین و مواد غذایی را متوقف می کند و منجر به سوء تغذیه و احتمالاً اختلال در رشد مغزی خواهد شد.
5-      آلودگی هوا: مغز بزرگترین مصرف کننده ی اکسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تأمینی برای مغز شده و منجر به کاهش کارایی مغز می شود.
6-      کمبود خواب : خواب به مغز اجازه ی استراحت می دهد. دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلول های مغزی خواهد شد.
7-      پوشاندن سر به هنگام خواب : خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.
8-      کار کشیدن از مغز در هنگام بیماری : کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارایی مغز و در نتیجه صدمه مغزی می شود.
9-      کاهش افکار مثبت : فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغز است. کاهش افکار مثبت ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.
10- کم حرفی : مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارایی مغز خواهد شد.

 

 
 
                                               
امروزه ایجاد بسترهای مناسب جهت رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ، ايجاد روحيه  خود باوری ، اعتماد بنفس و نشاط و پویایی در میان جوانان این مرز و بوم به امید اعتلاي فرهنگ فاخر اسلامی ایرانی آرزوی  تک تک افراد پایبند به مولفه های هویت دینی و ملی ماست . در این راستا دانشگاه رسالت  عظیمی بر دوش دارد و نقش بسزایی ایفا می کند. براین اساس متولیان امور فرهنگی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با نقش آفرینی  خود در این امور از طریق حمایت از ظرفیت های قابل اتکا جوانان فرهیخته کشور در اموری چون انجمن های علمی دانشجویی ، کانون های فرهنگی وهنری، فعالیت های دینی و قرآنی و نشریات دانشجویی و ... با کاشتن بذری برای فرهنگ این کهن مرز و بوم درخت تناوری را پرورش خواهند داد که ثمره و میوه آن به کام مردمان نجیب و فکور ایران اسلامی طعم شیرین خود را خواهد داشت و الگوی اسلامی ایرانی را به جامعه جهانی پویاتر از گذشته عرضه خواهد کرد.
 یکی از عرصه های مهم و آینده ساز این رویکرد در دانشگاهها رقم می خورد که همانا نشریات و مطبوعات دانشجویی است .نشريات دانشجويي حاصل تکاپو های فکری و علمی دانشجویان علاقه مندی است که قلبشان برای پیشرفت و ترقی مملکت خود می تپد . در این میان نشریات دانشجویی با تاثیرگذاری خود بر فضای فکری ، فرهنگی دانشجویان و آحاد جامعه گاه با ضعف ها و آسیب های گوناگون مواجه اند که با عنایت به رشد کمی آنها در دهه های اخیر لزوم توجه به شرایط کیفی آنها را ضروری جلوه می نماید.
به نظر نگارنده و با عنایت به فعالیت چند ساله در این حوزه آسیب های متعدد و گوناگونی را در این زمینه می توان برشمرد که از مهمترین این آسیب ها در حوزه نیروهای انسانی است كه با برنامه ریزی منسجم برای دو حیطه کارکنان شاغل در این حوزه و دانشجویان ، می توان از بسیاری از این آسیب های بکاهیم .
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:امام زمان (عج), توسط مهدی امید |

 

 
جمعه که میشود تمام بی نهایت زمین برای من به قدر یک وجب به انتها می رسد.
اینجا هوا هوای دلگرفتگیست، هوا هوای انتظار، هوا هوای بی کسیست.
غروب که می شود تنها تو را صدا می زنم ای ناجی نجیب نجواهای تنهایی من.
بیا که چشم انتظار، غریبه وار، غریب تر از تمام پرستوهای مهاجر در پی تو هستم.
بیا که این جمعه با تمام وجود ندبه ی ظهور خوانده ام.
بیا به حرمت یگانه یاس مصطفی که از فشار ظلم های ناگوار خمیده شد، کبود شد، شکست.
بیا به حرمت یگانه مرد روزگار که زیر بار زهر تلخ بی کسی قد خم نکرد.
بیا به حرمت تمام لاله های دل سوخته ی دشت کربلا که زیر جور تازیانه های ناکسان پرپر شد.
بیا، بیا به زخم این دلم تو مرهمی بزار.
بیا برای تک تک ستاره های سرزمین عاشقی، تو از پس تمام این ظواهر پر از دروغ برای من نشانه ای ز نور باش.
بیا به حرمت خودت که از تمام این حرفها پری، بیا. 
خدیجه منصوری.
 
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:دعوت به همکاری , توسط مهدی امید |

 

 
اداره نشریات دانشجویی مدیریت فرهنگی دانشگاه لرستان مکانی برای ایجاد روحیه نشاط ، پویایی ، خلاقیت و اعتماد بنفس در دانشجویان
دانشجویان عزیز می توانند با حضور در اداره نشریات در فعالیت های زیر شرکت نمایند :
حضور در کارگاه های آموزشی روزنامه نگاری و نشریاتی ( مکتوب و مجازی )
اخذ مجوز انتشار نشریات دانشجویی
تمرین و ممارست در جهت نگارش مطالب و مقالات علمی ، فرهنگی ، مذهبی و...
بهره مندی از مزایای فعالیت های علمی و فرهنگی از جمله کسب رتبه در جشنواره های مختلف دانشجویی منطقه ای و سراسری
حضور در رسانه های محلی و سراسری و ادامه فعالیت رسانه ای
افتخارات نشریات دانشگاه لرستان :
کسب رتبه های برتر در جشنواره های نشریات دانشجویی به تعداد 22 رتبه برتر و شایسته تقدیر
کسب رتبه برتر در جشنواره و نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها
آدرس : دانشگاه لرستان ، دانشکده فنی و مهندسی ، اداره کل امور فرهنگی تلفکس 6200113- 0661
 
 
 
 
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:مجوز , نشریه , دانشگاه لرستان , توسط مهدی امید |

 

دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه لرستان از صدور مجوز 4 نشریه جدید در دانشگاه لرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان حامین احمدی با اعلام این خبر افزود : در جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه با انتشار نشریه « دانشگاه حکمت بنیان»  مربوط به انجمن علمی فلسفه و کلام دانشگاه ، نشریه مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان لرستان ، جامعه اسلامی دانشجویان ، «بهاء» نشریه مستقل دانشجویی با موضوع فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی موافقت شد .
شایان ذکراست در خصوص نام های پیشنهادی نشریه مرکز علوم اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان مقرر شد در جلسه بعدی تصمیم گیری شود .

 

مسئول اداره نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: نظر به لزوم مقابله با هژمونی رسانه ای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گسترش فعالیت های دانشجویان و مطبوعات دانشجویی در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.
مهدی امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان افزود: جنگ نرم دشمنان و هجوم آنان بسوی جوانان این مرز و بوم در جهت تهی کردن نظام از جوانان پویا ، معتقد و حساس به مسائل کشور می طلبد ما برای این قشر اثر گذار برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و با کادر سازی برای نظام، دانشجویانی فعال و پر نشاط تربیت کنیم تا توطئه های دشمنان را بی اثر کنیم.
وی اظهار کرد: یکی از راههای عقیم نمودن فعالیت های دشمن بهره گیری از نشریات دانشجویی به عنوان ابزاری متعالی در این مسیر است که تا کنون در فضای مکتوب نقش خود را ایفا نموده است . اما لزوم حضور جدی، مؤثر وپرشمار در فضای مجازی و حمایت های عملی از آن ضرورت فعلی وتاریخی دست اندر کاران این حوزه است.
امید تأکید کرد: امروز ناگزیریم در حرکت در این مسیر از فن آوری پیشرفته و نوآوری های خلاقانه ومسئولانه بهره بگیریم. نشریات دانشجویی به عنوان نشریاتی قابل اعتنا در سطح کشور از ظرفیت خوبی جهت پایان دادن به انحصار رسانه ای غرب برخوردارند و امید می رود با مخاطب سازی در میان دانشگاههای کشور ، هجمه رسانه های یکسو نگر را بشکنند.
مسئول اداره نشریات دانشگاه لرستان اظهار داشت : نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان فعالیت خود را با اخذ آموزش های لازم و حضور در کارگاههای آموزشی در عرصه مجازی آغاز نموده اند و در تلاشند با مهندسی فرهنگی در این زمینه هر چه بیشتر از فضای الکترونیکی بهره ببرند و بر تعداد خود در این فضا بیافزایند .
امید در پایان گفت : هم اکنون کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه به عنوان اتاق فکر نشریات ، فعالیت منسجمی را در راستای حضور در این فضا را آغاز کرده است و در آینده حمایت خود را در این راستا افزایش خواهد داد .
شایان ذکراست هم اکنون فعالیت های خوبی در جهت الکترونیکی کردن نشریات و سایر فعالیت های فرهنگی دانشگاه لرستان انجام شده است که در مقایسه با سال های گذشته روند رو به رشدی را نشان می دهد.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.